hannamolin

Alla inlägg under mars 2013

Har

Av Hanna Molin - 11 mars 2013 15:49

En sjuk liten kille hemma idag, han sitter mest och pusslar och ser på film..

Jag fick för mig att baka idag, och tog för givet att det fanns ägg i kylen, men icke.
Så bakade det jag tänkte utan ägg istället, en chansning, men blev så gott så det inte är sant :) haha, undrar hur dom blivit med ägg.

Här kommer recept på mina kolagrottor -utan ägg:

Ugn 175grader
Botten:
300g smör
3dl socker
5dl vetemjöl
4msk bakpulver
1msk vaniljsocker
2msk ljus sirap
1dl havregryn

Smält smör
Vispa socker med sirap,
Blanda i mjöl i sockerblandningen, tillsätt bakpulver, vaniljsocker,havregryn,
Blanda med smöret, (vänd ihop)
Rulla till små bollar, gör ett litet hål i mitten av bollen och sätt i muffinsform, in i ugnen på 175 grader i ca 10-15 min beroende på hur stora bollar du gör.

Nu gör du kolan,
Smält 150g smör,3dl socker, häll i 2msk kakao, 6msk grädde,1msk mjöl.
Låt koka till det klarar "kulprovet" ca 5min.

Ta ut grottorna, tillsätt kolan när dom fortfarande är lite varma, då får du kolan längre ner i grottan,kyl. Klart!

Nu ska jag snart till jobbet.

Av Hanna Molin - 10 mars 2013 16:55

Igen, en fin hjärtljusstake från indiska, köpt för många år sedan, men kanske finns kvar, ?
Synd att inte använda.

Nu ska jag läsa lite i mina nya tidningar.

Av Hanna Molin - 10 mars 2013 14:14

Jag städat och röjt här hemma, det går ju inte att vara ute i detta väder!
Vi va dock och hälsade på hos min morbror Ola och hans familj, så fick Neville "rastas" lite, hehe nej men han behöver ju komma utanför dörrarna någon gång under dagen, trots blåst.

Nu har han precis sovit middag, och vi tänkte frossa lite i en frödinge kladdis, och bara ta det lugnt, (lite mys att det är dåligt väder)
Ikväll blir det Bingolotto som vanligt.

Här kommer en bild på Roys nya fina bastuprylar för alla som är intresserade, dom är av märket Tylö, finns bl.a På Beijer, sådan "inredning" han tycker är kul ;)

..

Av Hanna Molin - 9 mars 2013 22:11

Av Hanna Molin - 9 mars 2013 22:05

På Nevilles faster Johanna idag när hon spelade innebandy i Olofström, olofströmsdamer vann och Johanna blev matchens spelare, vilket va självklart tyckte jag, ;) dom andra va såklart också bra, men hon va lite mer, vad jag kunde se :p

Sedan åkte vi hem till mina föräldrar och firade pappa, som fyller år idag, han fick mest kläder, eller bara kläder. :)
Vi åt gott och nu är vi hemma, Neville och Roy sover och jag med snart...

..

Av Hanna Molin - 8 mars 2013 20:39

Av Hanna Molin - 8 mars 2013 20:33

Have some fredagsmys...
I denna soffa hamnar jag nu fram till läggdags.

Av Hanna Molin - 7 mars 2013 21:07

Gjort en kaka, då vi ska ha möte imorgon om kommande planer på jobbet ;)
Satte mig nu ner jämte en sovande Roy i soffan och tittar på Antikrundan, men det slutade nu, får väl se fuskbyggarn, inte direkt ett feelgood program..

Hoppas allt är bra med er!

Ovido - Quiz & Flashcards