hannamolin

Alla inlägg under december 2014

Av Hanna Molin - 28 december 2014 18:53

Ner håret, men svårt o fånga på bild i mörkt hus, får ta en dagbild imorgon.
Imorgon jobbar jag, många som vill vara fina till nyår.

Hoppas allt är bra med er, och hoppas inte ni smäller för mycket på nyår, tänk på alla djur och små barn! Plus alla pengar som skjuts upp i luften. Jag ska försöka övertala de mina att inte köpa mycket raketer.

Vi hörs imorgon!

Av Hanna Molin - 25 december 2014 12:02

Julafton, idag kör vi min sida släkten, just nu sitter alla o bygger lång brio bana i lekrummet, och jag ska städa lite, solen skiner så det ser väldigt dammigt ut här o var!

Igår vart det jättemysigt hos Roys syster Johanna, Adam o lilla Otto.
Jag o Roy hade båda ren-tröjor så vi såg nog lite halvtöntiga ut ;)

Hoppas ni har en mysig 25 dec.

Av Hanna Molin - 23 december 2014 16:08

Dag närmar sig, imorse när Neville kom ner från trappan hade tomten varit här och lämnat alla paket under granen, och öppna spisen stod öppen :) så nu har han en hel dag att gå och känna och klämma på paketen :)

James gillar att leka med sina paket, snörena är väldigt kul, Neville vaktar bara så han inte tar hans, viktigt! Såklart ;)

Idag har jag varit i stan med pappa, väldigt sällsynt, men ack så trevligt! :)
Konstaterade att det var mest män ute och shoppade, kan det vara så att dom är bäst på att va ute lite senare med julhandlingen ;)

Nedan ser ni en bild på barnens kusin Noelle med, som var här och lekte innan, såå söt hon är den lilla donnan :)

Av Hanna Molin - 22 december 2014 15:28

Inger är här, barnens gammelmormor (!) vilket man inte kan tro då hon är piggare än mig ;)

Det har gjort smällkarameller och annat pyssel.

En mysig dag helt enkelt.

Av Hanna Molin - 21 december 2014 15:40

Kommit hem efter en tur hos svärisarna och efter det mina föräldrar, där Neville ville rida lite på minishetlandsponnyn smula, pappa grillade lite korv jämte stallet, tog kort på fina Ofelia, som är rätt gammal nu, 22 år, men i bättre form än någonsin :) så kul.

Neville ville stanna kvar lite hos mormor o morfar så dom kör hem han sedan, så vi åkte hem med bara ett barn, känns ju konstigt, men kul för Neville och vara där själv utan oss lite, känner han sig stor :)

Ikväll blir det stek som Roy börjar på nu, och jag ska börja plocka lite här hemma, finns alltid o plocka ;)

Snart är det julafton som vi firar i två dagar i år, är ju kul, kan man dra ut lite på paketöppnandet, så barnen hinner se vad dom öppnar, och allt blir lite mer avstressat, än att man ska på två eller tom tre ställen, som vi haft det innan.

Hoppas ni mår bra!

Av Hanna Molin - 21 december 2014 15:39

Kommit hem efter en tur hos svärisarna och efter det mina föräldrar, där Neville ville rida lite på minishetlandsponnyn smula, pappa grillade lite korv jämte stallet, tog kort på fina Ofelia, som är rätt gammal nu, 22 år, men i bättre form än någonsin :) så kul.

Neville ville stanna kvar lite hos mormor o morfar så dom kör hem han sedan, så vi åkte hem med bara ett barn, känns ju konstigt, men kul för Neville och vara där själv utan oss lite, känner han sig stor :)

Ikväll blir det stek som Roy börjar på nu, och jag ska börja plocka lite här hemma, finns alltid o plocka ;)

Snart är det julafton som vi firar i två dagar i år, är ju kul, kan man dra ut lite på paketöppnandet, så barnen hinner se vad dom öppnar, och allt blir lite mer avstressat, än att man ska på två eller tom tre ställen, som vi haft det innan.

Hoppas ni mår bra!

[Bild]

[Bild]

Av Hanna Molin - 20 december 2014 19:48

Japp där har jag varit idag :) köpte bla. den fina rutiga filten för 150kr, ser vintrig ut på vintern och lexington - aktig ut på sommaren ;)

Dom fina ljusen är inte ljus utan små ledlampor som lyser, från enjoy candles, känns så skönt att ha icke farliga ljus hemma, som barnen inte kan bränna sig på, och så gör det ju inget om man glömmer dom på. Så tycker absolut det va en bra investering, även om min pappa höll på att smälla av när han hörde vad dom kostade :) men det är minsann inte så billigt med vanliga blockljus heller, och dom håller inte lika länge, + farliga, så valet är ju enkelt ;) haha.

Ser ni min lilla tomtenisse, och lillebror James som sitter på golvet bakom, och beundrar allt storebror gör.

Nu ska vi snart hugga in på en pizza här, Neville har redan ätit sin.



Av Hanna Molin - 19 december 2014 15:11

Roy gör köttbullar till julafton men även till potatismos ikväll, och det doftar jul i hela huset, till det ikväll gör vi sås på julmust, testat det? Gott faktiskt.

Ikväll vill jag bara kura ner mig och se en film, rätt sleten:) men försöker njuta av dessa dagar innan jul då vi båda är lediga, och det är ju dom mysigaste dagarna på året, enligt mig, högst mysfaktor iallafall.

Vi hade behövt ett staket runt granen då James i sin gåstol bara har ett mission, att ta ner kulorna och tugga på dom :)

Hoppas ni mår bra.

Ovido - Quiz & Flashcards