hannamolin

Alla inlägg under januari 2013

Har

Av Hanna Molin - 30 januari 2013 22:29

Varit mycket jobb nu, hör av mig snart när det lugnat sig lite, nu måste jag sova :)

Av Hanna Molin - 28 januari 2013 20:59

Har min äldsta vän Johanna varit på besök med sina tjejer Nellie och Maja, Barnen lekte och vi pratade :)
Sedan var det dags för jobb.

Av Hanna Molin - 26 januari 2013 18:19

Är för övrigt mysig, men har så ont i nacken idag, har ju en ridskada, vilket resulterar i ont i käkarna bl.a
Vi har varit en sväng i stan idag, och nu lagar Roy hel kyckling i ugn, med pilaffris (heter det så?)
Uh, nä nu måste jag lägga mig ner i soffan en stund, lite klagande här idag.

Här kommer en bild till på mina otroligt röda händer, men nyfixade naglar.

Av Hanna Molin - 26 januari 2013 18:09

Mina egna naglar idag med opi opaque gel,jag har ju superkorta naglar i mig själv, men med opaque "förlänger" man nagelbädden, och slipper därmed att ha en bred vit kant för att dölja den egna nageln under, jag tycker själv det är snyggast med en smalare vit kant.

Haha svårt att ta kort på sin egen hand, blir tokigt hur man än gör.

Av Hanna Molin - 23 januari 2013 20:35

Är flott i vårt kök.
Roy stack på hockey så fort jag kom hem efter jobb, nu har jag precis somnat Neville, så tar mig lite kvällsmat och tittar på mästerkockarna, men måste hinna duscha innan Mia på grötö, gillade ni förresten Mia på grötö?

Av Hanna Molin - 23 januari 2013 12:29

Middagstips, (ger ju bara tips om det är något ovanligt, inte på spaghetti och köttfärssås för där har alla sina egna knep) (OBS detta recept är ett resultat av vad som fanns hemma, men gott va det)

Du behöver
Kyckling
Morötter
Purjolök
Blomkål
Röd paprika
Färsk timjan
Riven ost
Creme Fraiche
Grädde
Kycklingfond
tomatsås med chili

Papardelle
Krispig sallad


Stek kyckling i paprikakrydda, salt, peppar och lite curry.
Koka hackade morötter
Koka blomkål lite (för o bli av med vatten om den är fryst)
Hacka paprika och purjo släng i bland kycklingen och fräs på.
Blanda sedan alla ingredienser i en ugnsform och klicka ut creme fraiche, ringla på grädde och kycklingfond, häll sedan på tomatsåsen runt om i kanten, strö ost i mitten, in i ugnen, ca 30-45 min på 200 grader.

Servera med papardelle pasta, och sallad eller bara sallad, lika gott det.



Av Hanna Molin - 23 januari 2013 09:24

Fick jag en dubbelbukett tulpaner av en kund, så fina kunder har jag.
Idag är jag hemma på dagen, nu ska jag laga mat, ikväll jobbar jag.

Av Hanna Molin - 21 januari 2013 15:21

Förresten både kläder och inredning på lexington i Sthlm, dessa kuddöverdrag bl.a Allt för halva priset.
Vikskärmen hittade jag på Åhléns.
Tavelramen är från Ikea och den hade jag redan hemma, fotot i klippte jag ut ur en lexingtonkatalog.

Kläderna visar jag en annan dag för intresserade.

Ovido - Quiz & Flashcards