hannamolin

Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna Molin - 14 januari 2013 12:34

I soffan med en kopp kaffe, precis städat duschen, Puh..Neville sover och när han vaknar ska vi till farmor, som fyller 75år idag, sedan ska vi hem, ut och gå sedan ska jag till jobbet.
Så ser min dag ut.

Bilden nedan, jag använder ofta min brödkorg som kruka.

Av Hanna Molin - 13 januari 2013 17:27

Jag gör franska naglar målar jag alltid själv för hand, jag använder mig aldrig av färdiga vita tippar, jag tycker det är finast.

Nedan, före och efter

Även röda naglar med gelish

Har

Av Hanna Molin - 13 januari 2013 17:16

Varit en mysig helg, bara varit hemma, igår grillade vi korv ute mitt på dagen, och åkte pulka, annars var vi mest inomhus, idag har jag bakat tre olika sortersnkakor till frysen, till frysen alltså, vilket betyder att jag inte "måste" äta upp alla inom några dagar :)
Nu är det ännu en myskväll, Roy har precis bastat, och Neville sitter jämte mig och äter glass, ikväll blir det hemmagjord thai, längesedan vi åt det.
Imorgon är det dags för jobb.

Av Hanna Molin - 12 januari 2013 18:29

Och lugnt och skönt,
Bilderna - snyggt med rejäla gardiner som går i golvet. Snyggt med svarta lampskärmar.

Av Hanna Molin - 10 januari 2013 18:58

Har jag jobbat, bakat en ny kaka, vitchokladkladdkaka med hallonmousse,( usch vad jag kränger:/ beach 2013 är långt borta som tur är, haha.) och nu gör jag salamipizza :)

Den lila färgen på naglarna är populär nu,ett mellanting innan våren, inte "sommarnaglar" och inte "julnaglar"

Nu ska pizzan tjoff in i ugnen.

Av Hanna Molin - 9 januari 2013 11:48

Jobbar jag också eftermiddag, så jag och Neville har handlat nu på förm, han fick åka bilen på Ica, :) satt och tutade hela tiden.
Nu sover han och jag har precis gjort någon moussaka liknande historia.
Det är iaf aubergine,nötfärs,potatis,lök, men jag har cannellini bönor i också, jag stekte allt innan, aubergine, nötfärs, sedan kokade jag potatis till hälften, som jag sedan skivade, sedan in i ugnen med en god tomat/grädde/timjan/vitlök sås. Sedan bönor på det och tillslut ost. Får se hur det blir :)

Sitter just nu och kränger på en kaka jag gjorde häromdagen (den måste ju ätas upp) ;) det är tryffelbotten, med yoghurt mousse på. Det nya kaffet jag köpte, rekommenderas.

Nu ska här dammsugas, sedan äta och gå ut en runda med Neville när han vaknat, sen - jobb.
Hoppas ni har en bra dag i det gråa.

Av Hanna Molin - 8 januari 2013 13:27

Ögonbryn är buskiga, haha, dom växer liksom ihop, tycker det är fint med lite buskage dock,
Mina strån sitter så hårt, så rakar alltid precis under och emellan, istället för och plocka,men dom växer ju ut till dagen efter, något bra knep.?

Nu ska vi ut och gå iallafall.

Av Hanna Molin - 8 januari 2013 10:45

Eftermiddag idag, förskolan har studiedag..
Pappa kommer snart hit på lunch, har gjort en bacon och broccoli paj som står i ugnen.
Annars är det ju väldigt tråkigt väder, vill ut och gå, Neville med, han har tagit på sig skorna flera ggr.
Se om det blir bättre senare annars får vi klä oss väl helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards