hannamolin

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Hanna Molin - 5 oktober 2014 20:56

Har det varit en riktig höst - söndag, promenader, svampplockning, lite trädgårdsfix, brorsan va här och fixade läskiga pumpan till Neville, blir väl en till innan haloween.

Vi har precis ätit en god middag, där jag gjorde egna pommes, skivade ca 1 cm tjocka skivor, (bakpotatis), lät dom ligga i vatten och sköljde många gånger, sedan oljade jag in alla noggrant, och in på rostning i ugnen. Till det kycklingklubbor som va över från matkassen,
Kantarellerna på bilden har vi dock inte plockat, hehe, vi plockade mest trattisar idag, trattisar är faktiskt min favorit, tur det finns gott om dom.

Nu ska vi äta äppelpajen jag gjorde och se färdigt spiderman, vi orkade bara se halva häromdagen, livet som småbarnsförälder, jämt trötta, men såå värt det :)

imorgon blir det jobb för min del, får nya färger, ska bli kul och se dom IRL ;)

Ovido - Quiz & Flashcards