hannamolin

Alla inlägg under augusti 2014

Och

Av Hanna Molin - 21 augusti 2014 11:52

Så här blev middagen igår,
Såhär gör du;

Gnid in fläskytterfile ( karre, eller vad du vill ha )med ketchup, salt peppar, chilli, sambal oelek, soja och olivolja.
Sätt i ugnsäker form in i ugnen på 125 grader ca, i 4-6 timmar. ( färdig när du kan dra isär köttet)
När det börjar närma sig fyra timmar, steker du wokgrönsaker i teryaki med sesam, ingefära i.
Koka upp äggnudlar och steker med woken.

Ananas sås; Mixa ananas skivor (ca 6 st hade jag) lägg i 3 dl lätt creme fraîche, med 1 msk sambal oelek,flingsalt, peppar, chiliflakes, två vitlökar.
Till detta en god sallad, lägg allt i en tortilla.
Gott!

Nu

Av Hanna Molin - 20 augusti 2014 17:10

Åkte precis Neville på lite fiske med pappa Roy.
Jag och James myser i soffan, han vill helst sitta helt själv, men får vänta någon månad, :)
Inte lika kul att luta sig mot en kudde, bara i 1 minut.

Idag gjorde jag pulled pork, med teryaki wok med sesam och ingefära, till det en ananassås. Får se hur det smakar, senare. Neville va inte hungrig nu sa han, men yoghurt gick bra ändå, ;) jaja bara han äter något.

Nu ska vi på promenad, vädret var lite sådär innan.

Dom

Av Hanna Molin - 20 augusti 2014 10:50

Var ju goda. Lättlunch blev bananpannkaka. Mätt som efter en middag.
Två ägg och en banan med kanel, vaniljpulver och lite honung i. Över, hallonpur'e och kokosflakes. Snappade upp detta efter att jag varit på Marie serneholts sida :)

Nu somnar James här jämte mig, han har ont i tänderna. Stackaren, mina barn verkar ju få tänder tidigt, tyvärr. Samma tid med Neville, 3mån så såg vi första där med.

Om det är uppehåll blir det snart promenad, sedan laga middagen tills i eftermiddag, hämta Neville, sedan gymmet ikväll. Och däremellan massa bebis ;)

Får nog be mamma fixa utväxten snart hehe..

Ha en bra dag!

Av Hanna Molin - 19 augusti 2014 16:29

Ju detta mönster, men äkta burberry är lite väl dyrt för en tvåbarnsmamma :)
Men denna poncho /halsduk hittade jag på zalando, för ca 400 kr, blir perfekt över skinnjackan, och passar ju väldigt bra med min födelsedagspresent, väskan ni ser nedan. Ursäkta oglammiga toalettbilder haha. ;) ha en bra dag!

Av Hanna Molin - 17 augusti 2014 20:04

Idag var det namngivning för Otto. Så bra ordnat av Johanna och Adam.
Nu blir det pizza och film, en ny som jag tror är bra, "the grand Budapest Hotel" heter den.
Nedan lite bilder från idag.

Av Hanna Molin - 16 augusti 2014 12:21

Är iväg med sin pappa,morfar, farbror. Så jag och James har egentid, babblarna på mobilen en liten stund sen ska vi ut och gå. kikade bara in med dessa bilderna på godbiten:)

Om

Av Hanna Molin - 14 augusti 2014 13:03

Jag nu ska dela med mig av vardagen, så består den av mycket sallad, i matväg då.
Lite kul att komma på "nya" salladskombinationer. Idag tog jag tex kycklingen som blev över från middagen igår, med lite mozzarella, örtkryddor, krispsallad mm. Gott!

Snart hämtar vi storebror på dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards