hannamolin

Alla inlägg den 12 december 2012

Han

Av Hanna Molin - 12 december 2012 15:28

Är sin mor upp i dan!

Av Hanna Molin - 12 december 2012 14:15

75g smör
1dl ljus sirap
1msk vaniljsocker
1dl grädde
3dl socker


Smält smör, häll i alla ingredienser, låt koka i en tjockbottnad större gryta i ca 15 min, tills den tjocknat endel, gör kultestet, (droppa en droppe smet i vatten, kan du forma den till en kula är smeten färdig) men koka inte för länge, då blir kolan stenhård när den svalnat.
Häll upp i en oljad form ganska liten beroende på vilken höjd du vill ha på kolan, kyl!


Chokladtäcke


200 g fin mörk blockchoklad
100 g fin ljus blockchoklad
1/2 dl råsocker
3tsk kanel


Smält choklad försiktigt, häll i socker och kanel, låt svalna lite innan du häller på den färdiga kolan, kyl! Klart!

Ska

Av Hanna Molin - 12 december 2012 13:11

Väcka Neville nu, från middagsvilan, under tiden han sov har jag stökat och bytt plats på mattor soffor och fåtöljer, inte rört mig mycket sista tiden så det behövdes:) får se om jag får lida för det sen med värk och så..
Roy får tvätta klädslarna i eftermiddag när jag jobbar :) (hoppas)

Av Hanna Molin - 12 december 2012 08:53

Med gelish i lila

Av Hanna Molin - 12 december 2012 08:44

Naglar från igår, opi med gelish på.

Ovido - Quiz & Flashcards