hannamolin

Alla inlägg under januari 2015

Av Hanna Molin - 12 januari 2015 22:05

Hade en Marabou mjölkchoklad nersmält i kolan när den kokat färdigt. ;)

Av Hanna Molin - 12 januari 2015 22:01

Hannas kolapaj :)

Gjorde alltså denna paj för ett tag sedan, är ju ett fan av kolasmak, körde lite på känsla och tog sådant som jag gillar, men på ett ungefär gjorde jag såhär:

Botten: 1 pkt digestive, 150-200gr smör, mixa, blanda, tryck ut i form och kyl.

Kolasåsen: 2dl grädde, 2dl socker 2 dl ljus sirap, lite vaniljsocker, eller mycket ;) låt koka och gör kultestet beroende på hur fast ni vill ha den, är den svalnat lite vände jag runt den i en bunke med karamelliserad mjölk finns ju färdigkokt dulche de leche nu på burk, så man slipper koka flera timmar.
Efter det hällde jag kolan i formen.

Till toppen stekte jag mycket mandlar i socker och lite vatten så det blev riktigt gyllenbrunt, sedan hällde jag liite smält smör över för att separera dom, i dessa kan man ev. ha lite salt, jag hade inte men kom på att det nog kan passa ?

Servera med grädde, jordgubbar.

Men denna paj blev verkligen en riktig höjdare som jag kommer göra igen snart ;)

Av Hanna Molin - 9 januari 2015 21:03

 

Vi har hyrt filmer och köpt godis och thaimat, nu ska Neville sova, James sover sedan 20, och vi ska se vuxenfilmen, ah ingen sån då va:) utan en thriller. Vill ni förresten ha nagelbilder här på bloggen? Har massa på lager nämligen;) trevlig helg! Vi hörs säkert:)

Av Hanna Molin - 9 januari 2015 14:06

   Här kommer även en bild på nyårsnaglar jag gjort.

Av Hanna Molin - 9 januari 2015 14:02

Blogga från mobilen

Av Hanna Molin - 7 januari 2015 12:30

Några tvättar ser håret ut såhär, det va en colourmask jag hade i, alltså ingen färg på det sättet så att det sliter.jag hade choklad och nougat som jag blandade, har choklad hemma som jag ska slänga i efter tvätt när jag vill ha det lite mörkare, annars stannar det nog ungefär här i färg, blir inte så mycket ljusare nu, man kan inte tvätta väck all färg alltså. Men denna färgen är också fin, lite kola färgat.

Gissa om Neville tjöt imorse när han såg snö! Men han va lite bekymrad över att tomten missat den.
Julfesten igår vart jättemysigt som vanligt, och det var mycket barn, när tomten kom så frågade han om någon ville sjunga en låt, och då räcker Neville upp handen, och han ville sjunga haren och tomten, så han sjöng den lite blygt i micken och gungade så fint till, så söt, blev ju tårögd, trodde faktiskt inte han skulle våga göra något sådant, men där ser man vad fel jag hade.

Nu ska vi snart ut och känna på den lilla snö som kom, innan den försvinner igen.

Av Hanna Molin - 6 januari 2015 13:06

Är borta sen några dagar, och vi njuter av det med, alla tider har sin charm.
Men Idag ska vi faktiskt på julfest, dansa ut julen, dom är så mysiga dom julfesterna på företagarna, har varit där i många år.

Har beställt hem en cowboyhatt och nu är den hemma, blev perfa där på väggen över stråkorgarna.

Imorgon börjar vardagen på riktigt igen, skönt det med.

Av Hanna Molin - 1 januari 2015 20:11

Alla ni som kikar in här :)
Gårdagskvällen va jättetrevlig med många barn och vuxna.

Idag är en sann dagen efter, vi är sega och barnen också, Anton kom förbi och vi bestämde oss för att laga mat ihop, sagt och gjort så nu sitter vi här och är gööörmätta ;)
Blir en film med tror jag.

Ha en skön kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards