hannamolin

Alla inlägg under april 2013

Ett

Av Hanna Molin - 18 april 2013 20:27

Recept på en omtyckt kladdis toppad med seg kola. Testa!

Du behöver:

Smör/margarin
Mjöl
Socker
Vaniljsocker
Kakao
Grädde
Ägg

Kladdis:
100g smör
3dl socker
1msk vaniljsocker
4 msk kakao
2 ägg
1,5 dl vetemjöl

Smält smör, häll i alla ingredienser, sist mjölet.
In i ugn ( i smörad och bröad form med löstagbar kant ) på 200 grader ca 12 min, svalna.

Gör kolasåsen,
Smält 100g smör i kastrull, häll i 2dl socker, sikta i 1 dl kakao, och häll i 1 dl grädde, låt koka upp tills det tjocknar, alltså några minuter,
Fördela jämt över den avsvalnade kladdisen, låt svalna ytterligare. Ät!

Gjorde den häromdagen, gör den ofta, så enkel så god.



Av Hanna Molin - 17 april 2013 22:16

Det kan man, men den är ju ingen "carrie bradshaw" Walk in closet.
Men jag är glad för den, förra ägarna till huset hade den till allt möjligt förvaring, men jag såg lite annan potential, nästan allt får plats, lite sommarkläder och gravidkläder som ligger i annan byrå, gillar mitt lilla krypin :)
Och att jag gillar jeans ser ni ju.

Av Hanna Molin - 16 april 2013 21:48

I verkligheten idag, minst sagt.
Neville var glad att få komma till förskolan igen.
Nu snart börjar cougar Town, någon mer som fastnat för den serien? Vinalkoholister allihopa, men kul e den.

Mina naglar som jag gjorde innan resan är fortfarande fina, bara filat ner längden lite.

Hoppas allt är väl med er!

Vi

Av Hanna Molin - 15 april 2013 12:41

Var alltså på sunwing resort arguineguin, det var så härligt, och så härligt att komma hem, men så är det väl alltid, om man trivs hemma vill säga.

Mina föräldrar var också med, och dom bodde rätt över, ni ser pappa på deras balkong nedan :)

Neville har haft hur kul som helst, jordgubbar och läsk, lek och Lollo och Bernie såklart.

..

Av Hanna Molin - 14 april 2013 10:10

Man

Av Hanna Molin - 14 april 2013 10:08

Ska ju inte skriva ut på nätet när man reser.
Men vi har varit i lollo och Bernie land (sunwing gran canaria)
Återkommer inom kort!
Nedan från vår terass.

Av Hanna Molin - 1 april 2013 18:31

Naglar idag, förlängde både nagel och nagelbädd.
Gjorde även tårna likadana, utan förlängning såklart, fast med fransk manikyr.

Ikväll ska vi äta giddig varm smörgåstårta! Mums.

Ovido - Quiz & Flashcards