hannamolin

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Hanna Molin - 7 augusti 2013 15:35

Har jag och Neville varit bara hemma.
Och nu ikväll ska jag till jobbet.

Det

Av Hanna Molin - 7 augusti 2013 14:26

Är så kul när man kan plocka saker i trädgården och få användning av.
Idag plockade jag och Neville björnbär, vilket resulterade i en björnbärspaj med lite hallon,
Receptet på världens godaste pajsmet, (enligt mig) kommer här..

200g smör
1dl sirap
1 dl grädde
2dl vetemjöl
2 dl havregryn
I tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

Smält smör och blanda alla ingredienser, Ugn på 175 grader. Lägg valfria bär i botten av en form, toppa med smet, och till sist toppa med rå socker för krispigheten ;) Tid i ugn, ca 30 min.
Urenkel, och urgod!

Sedan ska den helst svalna, vilket jag inte gjort på bilden, därför det ser kladdigt ut.

Ovido - Quiz & Flashcards