hannamolin

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Hanna Molin - 10 november 2012 22:15

Nu sängen och lukta på Nevilles hår. :)
Sen sova!

Om

Av Hanna Molin - 10 november 2012 13:04

Ni vill göra min vita chokladkaka, vilket ni borde;) så behöver ni det här;

Form med löstagbar kant, ugn på 200
200 gr smör el margarin
3 ägg
3dl vetemjöl
3dl socker
2msk vaniljsocker
150 gr vit choklad av fin kvalitet. Jag har Odense.

-----------

Vispa ägg och socker poröst tillsätt vaniljsocker
Smält smör i en gryta, hacka chokladen, större bitar går bra, smält ner chokladen i det varma smöret, tillsätt mjölet, rör om och till sist blanda med äggblandningen, häll i en smord och bröad form, jag brukar krossa cornflakes istället för ströbröd. Blir krispigare kanter då.
In i ugn 10-15 min den ska vara lätt gyllene i färgen, och fortafaramde lös i mitten, sedan in i kylen ca två tim innan servering, strö gärna florsocker över, servera med grädde med hallon i.
NJUT!

Av Hanna Molin - 10 november 2012 12:50

Kaka med tryffeltäcke

Av Hanna Molin - 10 november 2012 12:45

Idag är vi trötta, sov själv inatt då Roy var på ålagille, blä..
Vaknade vid 4 inatt av att Neville gjorde i byxan ordentligt, sedan gjorde han det flera gånger om till kl 5, stackarn, sedan va han hur pigg som helst, så bara att gå upp, nu sover han en stund men va inte ens särskilt trött innan han till slut somnade, denna unge behöver inte mycket sömn! :) men jag, jag är trött, ja det är jag.
Roy kom hem vid 11, vi kan ju säga så här, att det va första och SISTA gången han va på ålagille, han ska inte ens äta det på julbordet säger han, då är det illa. Vet att Roy med varit väldigt dålig inatt, så kan ju vara något som går.. Eller är det ålen för hans del. ;)
Ikväll ska jag på 20 årsfirande, tror minsann att Roy och Neville får hålla sig hemma. Nu ska jag äta en god chokladkaka jag slängde ihop imorse, går alltid ner :)
/h

Ovido - Quiz & Flashcards